OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marx
    Elegance
    • 2009
    • 865

    #51
    chodzilo mi o ten silnik
    Duży samochód za małe pieniądze - oto najkrótsza charakterystyka Octavii, pierwszego auta Skody w całości opartego na podzespołach Volkswagena

    "Tylko jeden silnik Octavii to zmodernizowana jednostka napędowa Skody (1.4, 60 KM)"
    Artykul jest z 2006 roku.
    Ale byc moze to juz inny silnik.

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9943
      • Ford

      #52
      Przez bardzo krótki czas na początku produkcji Octavii Skoda oferowała do sprzedaży silnik 1.4i własnej (starej) konstrukcji...
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • golibroda
        Rider
        • 2009
        • 530

        #53
        A wracając do tematu ktoś już jedził 1.2 tsi i może go porównać do 1.4 tsi ?
        Pozdrawiam
        Piotr

        Komentarz

        • krzysiek83wpr
          Rider
          • 2010
          • 362

          #54
          1.2 i 105 km to takie wielkie wysilenie wg niektorych?? : ) wg mnie nie, już dobre 12 lat temu Fiat w punto instalował silniki 1.2 85KM i to bez turbo, a toyota np 1.3 95km bez turbo. Po drugie zakladanie, że taki silnik przelata maks 150tys bez remontu to czysty sincefiction. Nie sądzę, żeby tak znany producent samochodów i ceniony pozwoli by sobie na wypuszczenie bubla, ktory jeździ 150tys i do kosza.

          Podsumowując, moim zdaniem za...cie niskie spalanie i b dobre osiągi, tak wygląda na papierze.

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #55
            dodatkowo to ma miec prosta konstrukcje i 8V - rozrzad ma byc łancuch, wiec TEORETYCZNIE wyglada na solidna konstrukcje.

            Z drugiej strony, nie rozmawiajmy o wysileniu skoro VW wciska do IBIZY Cupry 1.4 TSI 180km :diabelski_usmiech
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #56
              mnie bardzo interesuje spalanie tego 1.2 TSI w miescie, poniewaz wiekszosc czasu wlasnie jezdze po 3miescie. - w Yeti to wcale tak rozowo nie wyglada ponoc.

              a tu wedle katalogu ma byc 7 litrow w O2 - gdyby tak bylo to super.
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • krzysiek83wpr
                Rider
                • 2010
                • 362

                #57
                nom, piszą 7. Ale realnie niech wyjdzie 7.5 bylo by itak kozak. Choć moja 1.4TSI nie pali więcej niż piszą w katalogu.

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9943
                  • Ford

                  #58
                  Tak sobie pomyślałem o kwestii LPG w O2. I wychodzi na to, że różnica miedzy 1.2TSI a starutkim 1.6 to 1.200zł na niekorzyść 1.2TSI. Ale jak dołozymy LPG, to 1.6 z LPG będzie droższy o 3.000zł od 1.2TSI. I teraz średnie spalanie:
                  1. 1.6i: 8l x 4,5zł -> 36zł/100km
                  2. 1.6 LPG: 10l x 2,0zł + 1l x 4,5zł -> 24,5zł/100km
                  3. 1.2TSI: 6l x 4,5zł -> 27zł/100km
                  Wychodzi na to, że zyskujac (między p-tem 2 i 3) 2,5zł/100km trzeba przejechać gruuubo ponad 100.000km, aby wyrównać róznicę między 1.6LPG a 1.2TSI. A na niekorzyść 1.6LPG przemawia tu dodatkowo konieczność wymiany rozrządu, częstsze i droższe przeglady rejestracyjne i serwisowe - czyli w istocie amortyzacja LPG będzie jeszcze dłuższa. Dodając do tego o niebo lepsze osiągi i wiekszy bagażnik 1.2TSI w stosunku do 1.6LPG... Kurczę, jeśli 1.2TSI jest zaprojektowane jako silnik trwały, to mamy chyba do czynienia ze świadomym odejściem Skod od fabrycznych instalacji LPG.

                  Wiem, mogę wywołać kolejną wojnę - ale ja naprawdę nie jestem przeciwnikiem LPG...

                  [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 00:27 ]
                  Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                  1.2 i 105 km to takie wielkie wysilenie wg niektorych?? : ) wg mnie nie, już dobre 12 lat temu Fiat w punto instalował silniki 1.2 85KM i to bez turbo, a toyota np 1.3 95km bez turbo.
                  A montowany w poldziszu silnik 1.4 Rovera? 103km...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • krzysiek83wpr
                    Rider
                    • 2010
                    • 362

                    #59
                    Hehe, no Polonezy miały takie cudo. 102 chyba tam było, a może 103. No a pozatym ktoś napisał o 1.4 w Ibizie 180km!! ladnie..

                    Komentarz

                    • marlej108
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 4976
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                      #60
                      Agamek poczynil ciekawe spostrzezenie,

                      mnie tez ten silnil 1.2 TSI zaczyna coraz bardziej ciekawic.... tylko ze mam niestety pewne podejrzenie.

                      mianowicie patrzac na to co sie dzieje z 2.0 TDI w roznych jego odmianach - jak wszelkie naprawy ida w grube tysiace zlotych, i jak wychodzi na to, ze VW zaprojektowal ten silnik tak zeby po dajmy na to 5 - 6 latach eksploatacji oraz przejechaniu jakis 150 - 200k zaczal sie sypac, zastanawiam sie co bedzie z 1.4 TSi i 1.2 TSI....

                      na zachodzie Europy ludnosc z reguly co 5 lat zmienia auto - no wiec auto jest zaprojektowane tak, zeby przez ten czas klopotow nie przyspazalo, a potem niech sie rozpadnie - to trzeba kupic nowe, a nieuzywane.... - tak moze mysla koncerny - nie wiem.

                      ale gdyby tak bylo, to niestety wyjdzie na to, ze im starszy silnik... tym lepszy. Czy ktos kiedykolwiek slyszal o jakis wadach tego 1.6 motoru? Wydaje mi sie ze nie, i ze on bez szczegolnych problemow pol miliona kilometrow przejedzie. A czy to samo mozna powiedziec o 2.0 TDI? albo czy bedzie mozna za jakis czas powiedziec o 1.4 TSI czy wlasnie 1.2 TSI?

                      stopniowo coraz wiecej pojawia sie postow na roznych forach narzekajacych na dziwne rzeczy w tym 1.4 TSI a przeciez jest on dopiero od roku (albo nawet niecalego roku).

                      nawet u nas na forum, np.:



                      Oczywiscie - wiekszosc ludzi nie jezdzi jednym autem pol miliona kilometrow, wiekszosc nawert przez cale zyczie tyle nie wyjedzie moze.

                      ale co gdy to sie zacznie sypac szybciej?

                      jakos o silniku 1.6 nie slyszy sie ze cos tam syczy, pstryka, puka, warczy, dudni czy cos takiego....

                      Z ciekawosci wlaczylem sobie allegro i zobaczylem ile jest audi A6 tych najnowszych wystawionych - ponad 1000 sztuk - i teraz zobaczcie ze wersje z silnikiem 2.0 TDI z 2004 - 2005 r. mozna miec juz miedzy 50-60 kawalkow... czyli tyle co O2 nowa 1.4 TSI mint mniej wiecej... i teraz pytanie - JAK TO JEST, ZE AUTO KOSZTUJACE JAKO NOWE ok. 150.000 zl po 5 latach kosztuje mniej wiecej 55.000 zl ????? A np. stare A6 (wer. C5 ktora mi sie bardzo podoba) dajmy na to z roku 1998 i to w wersji najprostszej - tj. 1.9 TDI kosztuje ok. 22.000 zl a ma juz 12 lat???? (moze tak dobrze trzyma cene bo wlasnie sie nie sypie...)?

                      Naprawde jestem bardzo ciekaw tego silnika 1.2 TSI.

                      pozdrawiam serdecznie
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #61
                        Zamieszczone przez marlej108
                        i teraz pytanie - JAK TO JEST, ZE AUTO KOSZTUJACE JAKO NOWE ok. 150.000 zl po 5 latach kosztuje mniej wiecej 55.000 zl ????? A np. stare A6 (wer. C5 ktora mi sie bardzo podoba) dajmy na to z roku 1998 i to w wersji najprostszej - tj. 1.9 TDI kosztuje ok. 22.000 zl a ma juz 12 lat????
                        no ale to chyba, normalne nie?
                        mniej więcej tak wygląda dynamika spadku ceny, im droższy zakup tym większy spadek i największy w pierwszych latach, co w tym dziwnego?

                        [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 11:07 ]
                        a że należy dmuchac na zimne w przypadku nowości, to też chyba każdy wie.
                        przodem puszczamy beta testerów :szeroki_usmiech
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #62
                          hehe - betatesterzy - dobry text :-) ciekawe kto pierwszy z forumowiczow kupi 1.2 TSI :-)

                          a co do spadku wartosci, niby prawda, ale popatrz ze te 2.0 TDI sa dziwnie podejrzanie tanie.... np. w przejazdowie kolo gdanska jest taka niby od osoby prywatnej z przebiegiem mniejszym niz 110.000 km..... licytuja sie tam - jest obecnie 47 tysiecy, choc pewnie mniej niz za 60k nie pojdzie.

                          oczywiscie moze to brednie z tymi silnikami 2.0 TDI - ja sie opieram tylko na tym co czasem wyczytam w necie od forumowiczow i uzytkownikow, ale przeciez to sa pojedyncze osoby a nie jakies tysiace.

                          tylko wtedy znowu sie zastanawiam czy gdybym sam mial kupic i wydac np. na 3 letnie O2 z silnikiem 2.0 TDi jakies 47k nie wolalbym dychy z kawalkiem dolozyc do co prawda 5 letniego audi ale jednak A6.... glowna obawa bylby wlasnie strach przed koszmarnymi kosztami jak sie cos zacznie sypac w tym 5 letnim A6....
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • misiekwaw
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7715
                            • Ford

                            #63
                            ja to bym takie 1.2TSI albo 1.4 122KM chętnie widział w Fabii 8) przy spokojnej jeździe by mało paliło a z racji mniejszej wagi w razie potrzeby byłoby całkiem dynamiczne k
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #64
                              Zamieszczone przez marlej108
                              a co do spadku wartosci, niby prawda, ale popatrz ze te 2.0 TDI sa dziwnie podejrzanie tanie....
                              no bo uchodzą, za awaryjne silniki, zwłaszcza te z początku produkcji, potem już było\jest w porządku, ale jakaś tam opinia pozostaje.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                ja to bym takie 1.2TSI albo 1.4 122KM chętnie widział w Fabii 8) przy spokojnej jeździe by mało paliło a z racji mniejszej wagi w razie potrzeby byłoby całkiem dynamiczne k
                                no Fabka z 1.2 TSi a zwlaszcza z 1.4 TSI - to byloby niezle GTI :-)
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • krzysiek83wpr
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 362

                                  #66
                                  może nie w Fabi II, ale w kolejnej generacji z pewnością się pokażą.

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    #67
                                    Obstawiam ze w Fabii RS dadza silnik 1.4 TSI 180 km skoro seat to wsadzil do ibizy cupry, juz pod koniec roku szefostwo skody zapowiadalo ze Fabia rs moze miec ponad 180 koni.

                                    P.S Premiera F2 RS ma byc jeszcze w tym roku a co do 1.2 TSI podobno w polo sprawdza sie swietnie
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • Andja
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 596

                                      #68
                                      gdzieś czytałem, że Fabia II RS ma mieć 1.4TSI 176 KM

                                      Komentarz

                                      • Flame
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 898

                                        #69
                                        To będzie silnik na 50 tys. kilometrów.
                                        ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                        ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                        ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #70
                                          tak tak :lol:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • Yarek
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 992

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Flame
                                            To będzie silnik na 50 tys. kilometrów.
                                            zapewne masz odpowiednią wiedzę i doświadczenie żeby wydawać takie opinie, ja chętnie posłucham rozwinięcia tej tezy.
                                            . pzdr Jarek
                                            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #72
                                              Flame, Wiesz czym rozni sie silnik 1.4TSI montowany w Octavi od tego w Golfie oraz czym roznia sie poszczegolne odmiany silnika 1.4TSI w Golfie albo Scirroco :diabelski_usmiech :?:
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Yarek
                                                Zamieszczone przez Flame
                                                To będzie silnik na 50 tys. kilometrów.
                                                zapewne masz odpowiednią wiedzę i doświadczenie żeby wydawać takie opinie, ja chętnie posłucham rozwinięcia tej tezy.
                                                to raczej dogmat, więc nie wiem czy się doczekasz
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Flame, Wiesz czym rozni sie silnik 1.4TSI montowany w Octavi od tego w Golfie oraz czym roznia sie poszczegolne odmiany silnika 1.4TSI w Golfie albo Scirroco :diabelski_usmiech :?:
                                                  no wiesz co? nie wiesz czym? to ja ci powiem - tym, że w fabi te silniki przejada maks 52.000 kilometrów albo nawet jeszcze mniej - o tyle 50.000, ale tylko w kapeluszu - jak ktoś pociśnie ponad 2000 obrotów to straci gwarancje
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  • Agamek12
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 9943
                                                    • Ford

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Yarek
                                                    Zamieszczone przez Flame
                                                    To będzie silnik na 50 tys. kilometrów.
                                                    zapewne masz odpowiednią wiedzę i doświadczenie żeby wydawać takie opinie, ja chętnie posłucham rozwinięcia tej tezy.
                                                    Też posłucham...i kliknę "pomógł" jak się wysłucham...:-)
                                                    PS: 50.000km to wytrzymywał silnik w FSO 1500 w połowie lat 80-tych... To chyba zaje..sta trwałość, skoro tyle samo wytrzyma 1.2TSI...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...